|

Pencapaian Piagam Pelanggan

Image
Bahagian Piagam Pelanggan Tahap Pencapaian
(2018)
Tahap Pencapaian
(2019)
Tahap Pencapaian
(2020)
Agihan Zakat Membuat siasatan ke atas permohonan dan membentangkan siasatan kepada pegawai pelulus dalam tempoh 35 hari bekerja daripada tarikh borang telah lengkap diterima (bagi prmohonan bantuan makanan bulanan yang baharu). 49 % 41 % 56 %
Wakaf Memproses permohonan wakaf dalam tempoh 3 bulan bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima sehingga geran hakmilik MAIM dikeluarkan (tanpa sekatan kepentingan)          * Nota : Hanya untuk kaedah pindah milik (Borang 14A) 42 % 86 % 55 %
MAL
  1. Memproses pengurusan pusaka Baitulmal dalam tempoh 60 hari bekerja bermula dari proses penerimaan permohonan yang lengkap sehingga surat tawaran dikeluarkan kepada pemohon.
  2. Memproses urusan penilaian, hebahan dan pelupusan Harta Luqatah dalam tempoh 15 bulan daripada akuan terimaan Harta Luqatah.
  3. Memproses permohonan kebenaran membuat pungutan Khairat dalam tempoh 14 hari bekerja bermula daripada keputusan tapisan keselamatan PDRM sehingga surat kelulusan dikeluarkan.
29 % 85 % 50 %
Balai Islam

 Memproses pendaftaran Muallaf dan pengeluaran kad akuan memeluk Islam dalam tempoh 45 minit dari penerimaan borang yang lengkap.

100 % 83 % 100 %
Pembangunan Insan Memastikan permohonan alat bantu pulih diproses sehingga kelulusan pegawai dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh permohonan lengkap diterima. 65 % 100 % 92 %
Pengurusan Aduan Pelanggan Memastikan maklumbalas aduan yang diterima dialmbil tindakan dalam tempoh 14 hari bekerja dari penerimaan aduan yang lengkap. 83 % 63 % 96 %
Kewangan Bayaran tuntutan diproses dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh terimaan tuntutan yang lengkap.(kecuali bayaran elaun dan emolumen)

99 %

 100 %

 100 %

Pembangunan Hartanah Memproses aduan kerosakan pembaikan dalam tempoh 14 hari bekerja bermula daripada inden atau Pesanan Kerajaan diluluskan.

91 %

 92 %

 100 %

* Tahap pencapaian piagam pelanggan di ukur adalah mengikut tahun

Pin It

Hubungi Kami

Majlis Agama Islam Melaka,
Pusat Islam Melaka,
Bukit Palah, 75400,
Melaka, MALAYSIA.

G : 2.21462, 102.26442

T : +606 283 7416 / 283 2077 / 284 9809
F : +606 282 6033
E : admin[at]maim[dot]gov[dot]my

Ikuti Kami

Kemaskini Terkini

  • Pada Khamis 18 April 2024, 08:56:55.

Jumlah Pelawat

003724610

PENAFIAN : Pihak Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) tidak akan bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini serta tidak boleh ditafsirkan sebagai ejen kepada ataupun syarikat yang disyorkan oleh MAIM. 

Paparan terbaik dengan resolusi 1366 x 768 piksel dengan pelayar popular seperti Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari & Opera. 

Portal Rasmi Majlis Agama Islam Melaka

MyGov Portal

privasi

/*SENARAI PASAR MALAM DI DAERAH DUNGUN