|

e-Penyertaan

Polisi E-Penyertaan


Pengguna tidak dibenarkan melakukan perkara-perkara di bawah semasa menjawab Tinjauan dan Soal Selidik yang terdapat dalam Laman Web Korporat Majlis Agama Islam Melaka :

  • Memuat naik, mengemel, atau menghantar maklumat yang mengandungi perkara perkara berikut :-

    Menyalahi undang-undang, berbahaya, berbaur ancaman, kesat, menganggu, bersifat mendera, berbaur fitnah, kasar, lucah, melanggar hak peribadi, bersifat benci, perkauman, keagamaan, etnik, atau sebaliknya dalam hal yang tidak menyenangkan, tidak benar, tidak relevan dengan soal selidik atau tinjauan yang disediakan Laman Web Korporat Majlis Agama Islam Melaka .
    Mengandungi mana-mana pengiklanan yang tidak diminta atau tidak dibenarkan dan bahan promosi, komersial atau sebaliknya, termasuk pautan kepada laman web/portal yang mengandungi bahan seperti itu.
    Mengandungi virus-virus perisian atau mana-mana kod komputer lain, fail atau program yang direka untuk merosakkan, memusnahkan atau mengehadkan fungsi mana-mana perisian komputer, perkakasan, atau kelengkapan telekomunikasi.

  • Mengguna atau mewujudkan satu pengenalan palsu (termasuk menggunakan nama samaran, penyamaran oleh orang atau entiti lain, atau menyatakan sesuatu yang palsu).
  • Mengancam, mengintip atau memalukan mana-mana pengguna lain.
  • Mengehadkan atau menghalang mana-mana pengguna lain daripada menggunakan portal ini.
  • Mengganggu, melumpuh, membeban, menjejas kerja, penampilan portal, server atau jaringan yang disambungkan kepada portal.

Suara Anda

BIL PENGGUNA PENDAPAT/CADANGAN/PERTANYAAN/ADUAN MAKLUMBALAS/TINDAKAN
NORAHAYU BINTI SALEH KATEGORI : ADUAN

Saya seperti nama di atas, ingin mengadu sistem penyerahan borang bantuan makanan hilang dalam simpanan pihak MAIM. Setelah saya mengisi borang sambungan untuk sambungan bantuan. Saya telah mengisi borang sambungan pada bulan April dan serahkan kepada pihak MAIM. Hari ini saya datang untuk tanyakan kelulusan bantuan. Pihak Staff tidak update apa-apa maklumat permohonan samada pada buku log serahan borang. Mahupun dalam sistem computer pihak MAIM. Perkara ini berlaku setiap kali saya hendak renew permohonan. Diharap di masa akan datang tidak lagi berulang. Staff yang bertanggungjawab sila beri tindakan sewajarnya.

Agihan Zakat telah mengeluarkan slip terima untuk diserahkan kepada pelanggan yang menghantar borang di hantar sebagai tindakan penambahbaikan.
SALBIAH BINTI ABDULLAH KATEGORI : BUKAN ADUAN-PERMOHONAN

POHON BANTUAN BERKAITAN BAGI MANGSA KANSER TAHAP EMPAT
Salam Sejahtera. Saya jiran kepada Pn. Salbiah bin Abdullah NO K/P : XXXXXXXXX beralamat di No. 84 Jalan LP7 Taman Limbongan Permai 75250 Melaka. Beliau mengalami stroke tahap empat dan terlantar di rumah dan mempunyai 5 orang anak yang masih kecil dan bersekolah. Suami hanya bekerja sebagai jaga sekolah. Sehubungan itu, saya berharap pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat , MAIM, TAPEM dan agensi pemberi bantuan yang lain dapat tampil melakukan siasatan dan menghulurkan bantuan yang berkaitan pada mangsa bagi meringankan bebanan yang ditanggung mangsa. Boleh menghubungi pengerusi JKKK Limbongan En. Kamal bagi mengetahui maklumat berkaitan mangsa ini. Segala kerjasama dan bantuan yang diberikan didahului jutaan terima kasih. Sekian Salam Sejahtera.

Berhubungan dengan maklumat yang diberikan, pihak MAIM mengucapkan terima kasih kepada pihak tuan kerana prihatin tentang masyarakat setempat. Sehubungan itu, pihak MAIM akan menjalankan ziarah @ jejak asnaf kepada penama tersebut dalam masa terdekat dan menghulurkan bantuan sewajarnya jika pengadu tersebut memenuhi syarat kelayakan hadhul kifayah asnaf zakat negeri Melaka.
NURUL NABIHAH BINTI SALLEH KATEGORI : PERTANYAAN

Bagaimanakah cara untuk saya mendapatkan bantuan persekolahan ?

Bantuan persekolahan boleh dipohon dengan menggunakan borang persekolahan MAIM
DOLLAH BIN JANTAN KATEGORI : PERTANYAAN

Sekiranya saya mempunyai tanah untuk diwakafkan, apakah cara-cara yang perlu saya lakukan ?

Sesuatu perwakafan itu bergantung kepada sesuatu justifikasi, oleh itu pihak tuan/puan perlulah merujuk dahulu kepada pegawai wakaf yang berkenaan untuk melakukan sesuatu perwakafan.
 MUHAMMAD FAIZ BIN ABDULLAH KATEGORI : PERTANYAAN

Saya merupakan seorang muallaf yang baru saja memeluk islam, dimanakah tempat untuk saya mendalami islam?

Sekirannya tuan/puan merupakan seorang muallaf tuan/puan boleh terus mendapatkan bimbingan di Balai Islam, Jalan Kesidang, Taman Kesidang Sek 2, Melaka. No Telefon : 06-3372873. Pihak kami juga akan berterusan membantu tuan/puan sekiranya tuan/puan berdaftar dengan BALAI ISLAM.
Pin It

Hubungi Kami

Majlis Agama Islam Melaka,
Pusat Islam Melaka,
Bukit Palah, 75400,
Melaka, MALAYSIA.

G : 2.21462, 102.26442

T : +606 283 7416 / 283 2077 / 284 9809
F : +606 282 6033
E : admin[at]maim[dot]gov[dot]my

Ikuti Kami

Kemaskini Terkini

  • Pada Rabu 03 April 2024, 02:51:30.

Jumlah Pelawat

003720423

PENAFIAN : Pihak Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) tidak akan bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini serta tidak boleh ditafsirkan sebagai ejen kepada ataupun syarikat yang disyorkan oleh MAIM. 

Paparan terbaik dengan resolusi 1366 x 768 piksel dengan pelayar popular seperti Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari & Opera. 

Portal Rasmi Majlis Agama Islam Melaka

MyGov Portal

privasi

/*SENARAI PASAR MALAM DI DAERAH DUNGUN