Ikut Kami: fbtwiterrsssocial mediamobile web
Pilihan Warna:
Pilihan Bahasa:
Lain-lain
Saiz Teks:
A- A A+

Piagam Pelanggan MAIM

Kesungguhan setiap anggota perkhidmatan Majlis Agama Islam Melaka dalam memberikan perkhidmatan secara cekap, mesra dan berkesan untuk : 

 

Agihan Zakat

Melaksanakan siasatan ke atas permohonan dan menyerah bantuan kepada pemohon yang berjaya dalam tempoh 60 hari bekerja dari tarikh permohonan dibuat.

Wakaf

i) Melaksanakan proses permohonan wakaf dalam tempoh 30 hari bekerja.

ii) Melaksanakan proses penebusan tanah bahagian baitulmal dalam tempoh 21 hari bekerja.

Pendaftaran Muallaf

Melaksanakan proses pendaftaran muallaf dan pengeluaran kad akuan memeluk Islam dalam tempoh 45 minit selepas pengislaman dibuat.

Pengurusan Rumah Anak Yatim

Melaksanakan proses permohonan kemasukkan pelajar ke rumah anak yatim dan mengadakan temuduga serta memberi keputusan dalam masa 30 minit semasa pendaftaran masuk dibuat.

Pengurusan Aduan Pelanggan

i) Memberi maklumbalas kepada aduan pelanggan dalam tempoh 3 hari bekerja.

ii) Mengambil tindakan ke atas aduan dalam tempoh 14 hari bekerja.

Kewangan

i) Menyelesaikan bayaran dalam tempoh tidak melebihi 2 minggu daripada tarikh bil diterima secara lengkap.

ii) Menyiapkan penyata kewangan bulanan tidak lewat daripada 15 haribulan bulan berikutnya.

 

UNDIAN

Pendapat anda mengenai portal baru Majlis Agama Islam Melaka:

Memuaskan - 11.8%
Baik - 12.9%
Boleh Diperbaiki Lagi - 11.8%

Total votes: 263
The voting for this poll has ended on: Disember 31, 2015

STATISTIK PELAWAT

Hari Ini0
Semalam0
Minggu Ini0
Bulan Ini0
Keseluruhan959284

Artikel Popular

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element

HUBUNGI KAMI

Majlis Agama Islam Melaka,
Pusat Islam Melaka, Bukit Palah,
75400, Melaka.

 +606-283 7416 / 283 2077
      / 284 9809

 +606 282 6033

 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

.