Ikut Kami: fbtwiterrsssocial mediamobile web
Pilihan Warna:
Pilihan Bahasa:
Lain-lain
Saiz Teks:
A- A A+

Pentadbiran & Perkhidmatan

Perkhidmatan

  1. Mengkaji dan merancang Keperluan perjawatan di MAIM
  2. Menguruskan pelantikan, pengesahan dalam jawatan dan pemberian taraf pekerja berpencen
  3. Mengurus dan mengkaji keperluan penempatan dan pertukaran
  4. Menguruskan perlantikan kontrak anggota perkhidmatan
  5. Menguruskan pembaharuan kontrak perkhidmatan dan penamatan perjawatan
  6. Menjaga dan mengemaskini buku kenyataan perkhidmatan
  7. Menguruskan semua jenis permohonan cuti anggota perkhidmatan
  8. Mengurus proses persaraan kakitangan
  9. Menguruskan kenaikan pangkat
  10. Menguruskan semua urusan tapisan keutuhan dan tapisan keselamatan
  11. Menyediakan penyata perubahan Kew. 8
  12. Urusetia kepada Jawatankuasa Tatatertib
  13. Urusetia kepada Jawatankuasa Perjawatan
  14. Urusetia kepada Jawatankuasa keutuhan dan Menangani Karenah Birokrasi
  15. Urusetia Penal Pembangunan Sumber Manusia dan Lembaga Kompetensi
  16. Mengurus dan menyelaras Penilaian Prestasi Tahunan
  17. Menguruskan pelaksanaan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK).
  18. Menguruskan pengeluaran surat-surat pengesahan dan perakuan perkhidmatan

Latihan

  1. Mengkaji dan merancang Keperluan perjawatan di MAIM
  2. Mengkaji, merancang dan menguruskan keperluan latihan dan kursus kakitangan
  3. Merancang dan merangka pelan dan metodologi latihan kakitangan
  4. Merancang dan menguruskan kursus induksi khusus dan menyelaras kursus induksi umum untuk kakitangan
  5. Peperiksaan perkhidmatan kakitangan
  6. Menguruskan khidmat bimbingan dan kaunseling kakitangan
  7. Menyusun atur kursus yang berkaitan dengan perjawatan kakitangan
  8. Merekabentuk plan pembangunan kerjaya kakitangan
  9. Merancangan program berterusan untuk kakitangan
  10. Menganalisis keberkesanan keperluan latihan kakitangan
  11. Mengenalpasti kecekapan dan kemahiran latihan untuk kakitangan
  12. Menguruskan aktiviti bakal pesara
  13. Urusetia peperiksaan perkhidmatan awam anjuran JPA dan SPA
  14. Menguruskan program khas bagi kemahiran, pengetahuan dan kompetensi pegawai

Teknologi Maklumat

  1. Merancang infrastruktur ICT jabatan secara keseluruhan
  2. Membentuk, melaksana, mendokumentasi dan menyelenggara sistem aplikasi
  3. Memberi sokongan teknikal serta latihan teknikal yang diperlukan oleh anggota perkhidmatan dalam urusan ICT
  4. Menjalankan kerja-kerja berkaitan dengan pengurusan dan penyelenggaraan peralatan komputer termasuk aksesori dan perkhidmatan
  5. Menyelenggara semua peralatan ICT seperti pelayan (server) komputer
  6. Menyelenggara keselamatan semua pengkalan data pelayan (server), komputer dan peralatan ICT
  7. Menjalankan penyelidikan dalam bidang pengoperasian dan rangkaian
  8. Mengemaskini dan menyelenggara laman web dan e-mail jabatan dari masa ke semasa
  9. Menyediakan sistem penyimpanan maklumat dan data yang sistematik dan mengikut keperluan pentadbiran zakat, wakaf dan kewangan MAIM
  10. Mengurus dan menyelaras maklumat dan data personel melalui HRMIS
  11. Menyelenggara semua sistem-sistem data dan penyimpanan maklumat MAIM
  12. Menyediakan pelbagai laporan yang diselaraskan daripada pembangunan sistem maklumat yang telah dibangunkan
  13. Merancang dan menyelaras keperluan latihan yang bersesuaian kepada anggota perkhidmatan MAIM dalam bidang IT
  14. Merancang mempertingkatkan kualiti perkhidmatan ICT Jabatan
  15. Merancang dan menjalankan kerja-kerja pemprosesan dan penyelenggaraan data bagi semua sistem maklumat yang dibangunkan mengikut keperluan

Penerbitan

  1. Menerbitkan buletin jabatan
  2. Menguruskan penerbitan risalah, pamplet dan bahan bercetak jabatan
  3. Menyediakan sistem penyimpanan rakaman digital untuk rujukan
  4. Merakam semua aktiviti dan jabatan dalam bentuk digital
  5. Menyediakan layout/rekabentuk pecetakan untuk jabatan
  6. Menyelaras penerbitan laporan tahunan jabatan
  7. Menyediakan Takwim Hijrah setiap tahun
  8. Menyelaras sudut maklumat dengan menyediakan bahan-bahan/maklumat jabatan bagi rujukan orang ramai/pelangan
  9. Menyelaras pembangunan/pengemaskini video korporat jabatan
  10. Menyemak dan menyimpan keratan akhbar di semua media cetak untuk rujukan
  11. Mencetak semula buku-buku paduan agama yang dirasakan sesuai untuk masyarakat Islam
  12. Menerbitkan buku-buku rujukan baru berbentuk agama bagi masyarakat Islam
  13. Menjalankan promosi program dan aktviti-aktivti jabatan kepada media dan orang ramai
  14. Pengantara pihak jabatan dan pihak media cetak dan elektronik
  15. Menyelaras pameran jabatan kepada orang ramai/pelanggan
  16. Menyediakan/menyalurkan berita serta menyampaikan maklumat kepada pihak media
  17. Menyediakan berita/maklumat terkini di laman web jabatan
  18. Menyedia dan menguruskan ruang iklan elektronik kepada agensi-agensi luar yang berminat
  19. Menguruskan pengedaran akhbar bagi kegunaan jabatan
  20. Menguruskan semua aduan pelanggan dan menyediakan laporan untuk maklumbalas

UNDIAN

Pendapat anda mengenai portal baru Majlis Agama Islam Melaka:

Memuaskan - 11.8%
Baik - 12.9%
Boleh Diperbaiki Lagi - 11.8%

Total votes: 263
The voting for this poll has ended on: Disember 31, 2015

STATISTIK PELAWAT

Hari Ini0
Semalam0
Minggu Ini0
Bulan Ini0
Keseluruhan959284

Artikel Popular

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element

HUBUNGI KAMI

Majlis Agama Islam Melaka,
Pusat Islam Melaka, Bukit Palah,
75400, Melaka.

 +606-283 7416 / 283 2077
      / 284 9809

 +606 282 6033

 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

.